Kunstiülesannete konkurss “Ennäe inimest” õpetajatele.

Läbi aegade on kunstnikud kujutanud inimest, aga viisid, kuidas seda on tehtud, on aja jooksul palju muutunud. Joonistamisoskuse kõrgeimaks väljendiks peetakse oskust joonistada anatoomiliselt õige ja sarnane inimene. Kujutada inimest tähendab kujutada kogu mikro-ja makrokosmost, mis kaasneb inimesega.
Kui Leonardo da Vinci paigutas Vitruviuse järgi inimese ringi ja ruutu, siis võttis ta kokku selle täiuslikkuse, millest koosneb inimese harmooniline tervik. Inimene oleks justkui lõppresultaat, mille kujutamisel ja avastamisel polepiire.
Väikelapsed joonistavad siiralt peajalgseid, veidi vanemad jutustavad lugusid, kuid koos kasvamisega kasvab ka kriitikameel ja pelgus inimese kujutamise ees. Kuidas läheneda mänguliselt inimese kujutamise põhitõdedele: proportsioonid, liikumine, kehakeel jne? Kuidas jutustada lugu läbi inimese? Kas inimese keha kujutamine aitab mõista tema mõtteid? Või kunstniku mõtteid?
Ideaalse inimese otsinguil on jõutud praegusesse ajajärku, teekond on olnud pikk. Aeg ja ideaalid on muutunud, inimesest rääkimata.
Käesolev konkurss on ellu kutsutud inimese kujutamisega seotud inspireerivate õppeülesannete leidmiseks ja jagamiseks.
Ootame konkursile õppeülesandeid, mis:
  •  julgustavad noori tegelema oma loomingusinimese kujutamisega;
  • on huvitavadja põnevad nii õpetajale kui õpilasele;
  • aitavad mõista ja selgitada õppeprotsessi, mis hõlmab inimese tähendusrohket olemust;
  • sisaldavad nippe ja nõkse, kuidas juhendada figuurikujutamist.
Tingimused konkursitööle:
  •  ülesanne on suunatud kindlale vanuseastmele (nt. 7-9 a, 10-12 a, 13-15 a, 16-18 a);
  • õppeülesanne on temaatiline, inspireeriv ja julgustav;
  •  õppeülesande kirjeldus sisaldab vanuseastet, õppesisu, õpitulemusi, orienteeruvat tööaega,kasutatavaid töövahendeid, pilte töödest ja võimalusel ka erinevatest tööetappidest;
  •  konkursitöö koos piltidega on esitatud tähtaegselt PDF formaadis.
Kutsume kogemusi jagama kõiki kunstiõpetajaid!
Konkursi tähtaeg 27. aprill, 2020.
Töödpalumesaataaadressile:ekkl.konkurss@gmail.com
Konkursi töid hindab žürii, kuhu kuuluvad tuntud ja tunnustatud kunstnikud ja kunstiõpetajad.
Parimatele preemiareis Viinioktoobris 2020!
Parimad tööd tulevad ettekandele õppeülesannete seminaril Kohila Koolituskeskuses (Tohisoomõisas), 25. septembril 2020.
Konkursile esitatud ülesanded avaldatakse Kunstikoolide Liidu kodulehel ja e-koolikotis.
„Lihtsus on ülim keerukus“
Leonardo da Vinci
Julget mõttelendu ja pealehakkamist soovides!
Eesti Kunstikoolide Liidu juhatuse nimel:
Anne Aaspõllu, Märjamaa Muusika-ja Kunstikool
Keiu Kuresaar, Kehtna Kunstidekool
Avely Jaave, Kohila Koolituskeskus

Sotsiaalkunstiprojekt “Empaatia stimulatsioon”

Valga Kultuuri- ja Huvialakeskuses avati 27. aprillil sotsiaalkunstiprojekt “Empaatia stimulatsioon”. Kunstiprojekti autorid, Tartu 2024 noorte kaasaegse kunsti aasta noored, kelle hulgas on ka mitmed Eesti

Kaasaegse kunsti suvelaager – võta osa!

Kaasaegse kunsti suvelaager kutsub sind osalema! Meil on koos juba mõnus seltskond õpetajatest, kes on osalenud kaasaegse kunsti kogemuskoolitusel Lihulas ja Tartus, kuid ruumi on

Näitusele!

Haapsalu Kunstikool ja Haapsalu Frankofiilide Ühing MTÜ esitleb näitust ”Merci”. Sõna merci tuleneb prantsuse keelsest sõnast ja tähendab ”tänu” või ”aitäh”. Näitus kõneleb 23 lapse

EKKL Lääne-Virumaa koolidel külas

Eesti Kunstikoolide Liidu juhatus külastas märtsi lõpupäevil Lääne-Virumaa kunstikoole. Värviküllases ja kunsti täis Tapa Muusika-ja Kunstikoolis tervitasid meid sealsed kunstiõpetajad ja direktor Ilmar Kald. Ühtlasi saime