Selgusid konkursi “Amet ja palk” võitjad

Lapsed mõtestasid kunsti kaudu naiste ja meeste töö väärtustamist ühiskonnas.

 

Võrdse palga päeval 23. märtsil välja kuulutatud õpilaste kunstikonkursi “Amet ja palk” žürii avalikustas lastekaitse päeval 1.06  tulemused. Konkurss toimus Tallinna Ülikooli “Soolise palgalõhe vähendamise”  projekti raames koostöös Eesti Kunstikoolide Liidu ning Pärnu Kunstide Kooliga. 

 

Kunstikonkursil “Amet ja palk” mõtestasid lapsed ja noored erinevate ametite väärtustamist ühiskonnas, sealjuures ameti ja palga seoseid, naiste ja meeste palku ning mõtlesid ka nende jaoks oluliste ametite üle. Konkursil osalenud tööd kajastasid erinevaid ameteid ja töid, palga teenimist, palgaläbirääkimisi, palgalõhet, palgatõusu ja palga kättesaamist. 

 

Kunstiprojektide tehnikate hulgas leidus nii joonistusi kui maale ning ka foto- ja videolavastusi. Eesti Kunstikoolide Liidu kommunikatsioonijuhi  Rita Proosi sõnul olid saadetud tööd väga kõrgetasemelised: “Mind üllatas, kui põhjalikult ja mõtestatult need tööd olid tehtud, see väga liigutas mind.” 

 

Konkursile laekus 98 võistlustööd 17 Eesti üldharidus- ja kunstikoolist. Konkurssi hinnati kolmes vanusegrupis, 1. – 4. klass, 5. – 9. klass ja 9. – 12. klass. Igas vanuserühmas valiti välja žürii lemmikud ning üks üldvõitja, seega kokku valiti välja 16 tööd ja nende hulgast peapreemia. 

 

Žürii otsustas jätta välja jagamata kohad, sest võitnud tööd on kõik eriilmelised ja head: 

 

1.-4.klass

 

Aliise Kull, Kert Karm, 4. klass, Simuna Kool, õpetaja Elle Alber

Helena Lõiv, Jete Jessica Pilt, Katre Parman, 3 b klass Vastseliina Gümnaasium, õpetaja Kertu Torn 

Tanel Tuvike, Karl Markus Kuus, Rasmus Moor –  3 b klass Vastseliina Gümnaasium, õpetaja Kertu Torn

 

Eliisa Miadzieles, 4 c Türi põhikool, õpetaja Triin Prints 

Miia Martha Aasaväli, 4 c Türi põhikool, õpetaja Triin Prints 

 

5.-9. klass

 

Leene Martoja, 5a klass, Paide Hammerbecki Põhikool, õpetaja Helen Trug 

Marta Tüür ja Rael Natali Ets, 6. klass, Randvere Kool,  õpetaja Triin Hallik

Mia Kuulme, Lagedi Kool, 8. klass, õpetaja Tiina Janson

Risto Parv, 9. klass, Võru Kreutzwaldi kool, õpetaja Aire Perk 



10.-12.klass

 

Häli Palmiste,  10.klass, Pärnu Koidula Gümnaasium,  õpetaja Madli Lavin

Veronika Pavliuk ja Martiina Vaht,  10.klass Pärnu Koidula Gümnaasium,   õpetaja  Madli Lavin

Heldin Riga, 12.klass Pärnu Koidula Gümnaasium,   õpetaja  Madli Lavin

Kaili Hansen, 11.klass Pärnu Koidula Gümnaasium,   õpetaja  Madli Lavin

Katrin Butsinskaja, 10.  klass  Ehte Humanitaargümnaasium,  õpetaja Jelena Hohlova

Elizaveta Peljovina,  10. klass Ehte Humanitaargümnaasium, õpetaja Jelena Hohlova

 

Epp-Katariina Jaanson, 12. klass Hugo Treffneri Gümnaasium, õpetaja Aare Ristikivi




vt.võidutööde galeriid siit. 

 

Žüriisse kuulusid esindajad Eesti Kunstikoolide Liidust, Pärnu Kunstide Koolist, Eesti Teadusagentuuri ja TLÜ “Soolise palgalõhe vähendamise” projekti esindajad ning  kunstnik Fideelia-Signe Roots.

 

Roots ütles 1.-4.klassi tööde hulgast välja valitud Simuna kooli 4.klassi õpilaste Aliise Kull, Kert Karmi tööd (juhendaja õp. Elle Alber) iseloomustades: “Hästi on tabatud soolise palgalõhe olemust, näidates humoorikalt, kuidas mees teeb puid mootorsaega, mis oluliselt kergendab tööd ja saab rohkem palka, kui viletsa odava kirvega vaeva näinud naine.”

 

Žürii liige TLÜ prof. Kadri Täht 5.-8.klassi tööde hulgast välja valitud Randvere Kooli 6. klass

õpilaste Marta Tüüri ja Rael Natali Etsi tööst: “Väga hea idee toomaks välja, et naised peavad tippu ronimiseks ning samade tulemuste saamiseks pingutama oluliselt rohkem.”

 

Konkursi peapreemia saanud video (autorid Veronika Pavliuk ja Martiina Vaht,  Pärnu Koidula Gümnaasium, 10.klass) “Kuldne kuningas hoiab pannil palgalõhet, samal ajal kui väsinud nukunäoga naine seda põledes pealt vaatab” (nii nimetavad õpilased ise oma teost Youtube’ is) kohta lausus kunstnik Fideelia-Signe Roots:  “Töö erineb teistest, kuna on teostatud performance’ ina. Näen Non Grata mõjusid, ilmselt on õpilased sirvinud ka performance-kunsti ajalugu. Kasutatud on mitmeid erinevaid materjale ning mõeldud on ka taustale, kus motiiv eriti hästi mõjuks. Selleks taustaks on karjäär nii otseses kui ka ülekantud tähenduses. Kõrged kaldad, vesi, tuli, , mis tuulega kasvab, lõõmab ja väsinud, räbaldunud naine, kelle nukunägu leekides sulab ja õnnetult liivale kukub. Kuldne kuningas kui patriarhaadi sümbol. Idee ja teostus on õnnestunud. Arvestades, et õpilased käivad alles 10. klassis, on tegu väga tugeva teosega.”

 

Näitusele esitatud kõiki töid  saab vaadata virtuaalsel näitusel TLÜ projekti  “Soolise palgalõhe vähendamine” koduleheküljel. Taustateavet konkursi kohta  leiab ka Eesti Kunstikoolide Liidu kodulehelt.

 

Soolise palgalõhe põhjuste paremaks selgitamiseks ning seeläbi lõhe vähendamise võimaluste otsimiseks tellisid Eesti Teadusagentuur (ETAg) ja Sotsiaalministeerium uuringu „Soolise palgalõhe vähendamine“, mis kestab aastatel 2019-2021. Uuringut viivad läbi Tallinna Ülikooli ja Tallinna Tehnikaülikooli teadlased ning Statistikaamet. Teadustööd rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond. 

Ootame sind veebikohvihommikule!

Hea õpetaja Eesti Kunstikoolide Liit kutsub Sind ja teisi valdkonna huvilisi osalema 16. mail kell 9.00 – 10.30 veebikohvihommikul.   Seekordseks teemaks on ”Lastevanemate kaasamine kooli tegevustesse”. Arutleme

Sotsiaalkunstiprojekt “Empaatia stimulatsioon”

Valga Kultuuri- ja Huvialakeskuses avati 27. aprillil sotsiaalkunstiprojekt “Empaatia stimulatsioon”. Kunstiprojekti autorid, Tartu 2024 noorte kaasaegse kunsti aasta noored, kelle hulgas on ka mitmed Eesti

Kaasaegse kunsti suvelaager – võta osa!

Kaasaegse kunsti suvelaager kutsub sind osalema! Meil on koos juba mõnus seltskond õpetajatest, kes on osalenud kaasaegse kunsti kogemuskoolitusel Lihulas ja Tartus, kuid ruumi on