VAAT KUS LUGU! KUNSTILUGU! – Eesti Kunstikoolide Liidu õppeülesannete konkurss kunstiõpetajatele

Alta kaljujoonised,
foto erakogu

Kui aega ei ole, siis tuleb aega võtta, kui lugu ei ole, siis tuleb see välja mõelda ja jutustada. Ja
kui kunsti ei ole, siis tuleb seda luua!

Me tuleme eilsest ja liigume homsesse. Kõik eelnev koondub praegusesse hetke, luues eelseisvat tulevikku. Kunstiloos, mis on inimkonda saatnud aegade algusest ja millele iga põlvkond laob oma uue kihi, muutuvad fookused, tähendused ja tõlgendused. Kasvatades kultuurikihti pannakse alus laiapõhjalisele ja tugevale enesetajule, mis aitab teha (olevikus) tulevikku puudutavaid valikuid ja otsuseid.


Ühiskonnana ajas muutudes muutuvad ka meetodid, kuidas lugu edasi anda ja
kuidas tõhusamalt õppida.


Sellel aastal ootame ülesandeid, kus kunstilugu käsitletakse nüüdisaegse
õpikäsituse võtmes.


Ootame õppeülesandeid, mis:


● seovad kunstiloo praktilise loovülesandega
● rakendavad nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtteid
● on õpilastega läbitehtud ja esitatud koos visuaalse materjaliga


Nüüdisaegse õpikäsitusega saad tutvuda  SIIN


Õpikäsituse muutus tähendab muutusi õppesisus (õppekavades), õppimise ja
õpetamise viisides ning õppimises osalejate suhetes. Õpikäsituse kolm olulisemat
muutumise suunda on:


● Konstruktivistlik teadmuskäsitus, mille põhimõteteks on, et õppimine on
individuaalne, aktiivne, tegevuspõhine ja toimub konkreetses kontekstis.

● Koostöine õpe, mis seisneb koos tegutsemises ühise eesmärgi nimel.
● Autonoomia, mille all mõeldakse liikumist suurema otsustusõiguse ja
tegevusvabaduse suunas.


Tingimused konkursitööle:


● konkursitöö on terviklik õppeühik, mis toob esile kunstiõpetuse osaoskused
(tea-uuri, kavanda, loo, reflekteer
● iga osaleja võib konkursile esitada kuni 3 tööd, igas töös üks ülesanne
● ühel ülesandel on reeglina üks autor (mitme autori puhul preemiat jagatakse)
● vormistus on vaba, aga eeldame korrektsust ja arusaadavust. Kirjeldatud
võiks olla eesmärk, töö käik, kasutatavad vahendid, vanuserühm, tulemused
● ülesannet puudutav materjal on esitatud kõik koos ühes PDF failis, mille
suurus koos piltidega ei ületa 10MB
● autori andmeid palume töös mitte avaldada, vaid lisada faili saatvasse meili

 

Konkursi tähtaeg on 5. mai 2025

 

Tööd palume saata aadressile: ekkl.konkurss@gmail.com


Konkursi töid hindab žürii tuntud ja tunnustatud kunstnikest ning kunstiõpetajatest.
Parimad tööd tulevad ettekandele õppeülesannete seminaril sügisel 2025 ning
avaldatakse Kunstikoolide Liidu kodulehel ja e-koolikotis.


Kutsume kogemusi jagama kõiki kunstiõpetajaid.
OSALE ISE JA KUTSU KOLLEEGE!

 

Julget mõttelendu ja pealehakkamist soovides,
Eesti Kunstikoolide Liidu nimel, konkursi korraldustoimkond:
Kaili-Angela Konno, Kose Huvikool
Avely Jaave, Kohila Kunstide Kool
Keiu Kuresaar, Kohila Mõisakool
Anne Aaspõllu, Märjamaa Muusika- ja Kunstikool

Ryoji Ikeda The critical paths
2025 ERM
Foto Anne Aaspõllu

Suvetööde näitus lõpetab oma ringreisi Kohilas

Meie suvetööde näitus on oma rännakul jõudnud viimasesse peatuspaika. Eelmise kahe suve meeleolukaid töid sai näha Haapsalus, Märjamaal, Raes, Ahtmes, Kiviõlis ning nüüd Kohilas.  Olete kõik

Kunstiõpetajate suvelaager tuleb taas!

Taaskord ootame teid Eesti Kunstikoolide Liidu kunstiõpetajate suvisesse õppelaagrisse. Sel aastal toimub laager 7.-11. juulil Paatsalu puhkekeskuses .  Teemaks on Loomise sisemised impulsid. Joonistuskursust juhendab Lembe Ruben Eesti Vabagraafikute Ühendusest.Maali inspiratsiooni jagab Kaili-Angela Konno Laagri osalustasu

Eesti Kunstikoolide Liidu üldkoosolek

Eesti Kunstikoolide Liidu üldkoosolek toimub 4. aprillil 2025 kell 11 – 13.30 Tartu Lastekunstikoolis (Tiigi 61).  KOOSOLEKU PÄEVAKORD: 2024 majandusaasta aruande ja tegevusaruande kinnitamine 2025 aasta tegevusplaan

Veebikohvihommikule!

Kutsume kõiki huvilisi Eesti Kunstikoolide Liidu veebikohvihommikule 9. aprillil 2025 kell 9:30 – 10:30.  Kohvihommiku teema on seekord „Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse toetusvõimalused noortele“ ja täpsemini: Erasmus+ noortevahetused (rahvusvahelised