VAAT KUS LUGU! KUNSTILUGU! – Eesti Kunstikoolide Liidu õppeülesannete konkurss kunstiõpetajatele

Alta kaljujoonised,
foto erakogu

Kui aega ei ole, siis tuleb aega võtta, kui lugu ei ole, siis tuleb see välja mõelda ja jutustada. Ja
kui kunsti ei ole, siis tuleb seda luua!

Me tuleme eilsest ja liigume homsesse. Kõik eelnev koondub praegusesse hetke, luues eelseisvat tulevikku. Kunstiloos, mis on inimkonda saatnud aegade algusest ja millele iga põlvkond laob oma uue kihi, muutuvad fookused, tähendused ja tõlgendused. Kasvatades kultuurikihti pannakse alus laiapõhjalisele ja tugevale enesetajule, mis aitab teha (olevikus) tulevikku puudutavaid valikuid ja otsuseid.


Ühiskonnana ajas muutudes muutuvad ka meetodid, kuidas lugu edasi anda ja
kuidas tõhusamalt õppida.


Sellel aastal ootame ülesandeid, kus kunstilugu käsitletakse nüüdisaegse
õpikäsituse võtmes.


Ootame õppeülesandeid, mis:


● seovad kunstiloo praktilise loovülesandega
● rakendavad nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtteid
● on õpilastega läbitehtud ja esitatud koos visuaalse materjaliga


Nüüdisaegse õpikäsitusega saad tutvuda  SIIN


Õpikäsituse muutus tähendab muutusi õppesisus (õppekavades), õppimise ja
õpetamise viisides ning õppimises osalejate suhetes. Õpikäsituse kolm olulisemat
muutumise suunda on:


● Konstruktivistlik teadmuskäsitus, mille põhimõteteks on, et õppimine on
individuaalne, aktiivne, tegevuspõhine ja toimub konkreetses kontekstis.

● Koostöine õpe, mis seisneb koos tegutsemises ühise eesmärgi nimel.
● Autonoomia, mille all mõeldakse liikumist suurema otsustusõiguse ja
tegevusvabaduse suunas.


Tingimused konkursitööle:


● konkursitöö on terviklik õppeühik, mis toob esile kunstiõpetuse osaoskused
(tea-uuri, kavanda, loo, reflekteer
● iga osaleja võib konkursile esitada kuni 3 tööd, igas töös üks ülesanne
● ühel ülesandel on reeglina üks autor (mitme autori puhul preemiat jagatakse)
● vormistus on vaba, aga eeldame korrektsust ja arusaadavust. Kirjeldatud
võiks olla eesmärk, töö käik, kasutatavad vahendid, vanuserühm, tulemused
● ülesannet puudutav materjal on esitatud kõik koos ühes PDF failis, mille
suurus koos piltidega ei ületa 10MB
● autori andmeid palume töös mitte avaldada, vaid lisada faili saatvasse meili

 

Konkursi tähtaeg on 5. mai 2025

 

Tööd palume saata aadressile: ekkl.konkurss@gmail.com


Konkursi töid hindab žürii tuntud ja tunnustatud kunstnikest ning kunstiõpetajatest.
Parimad tööd tulevad ettekandele õppeülesannete seminaril sügisel 2025 ning
avaldatakse Kunstikoolide Liidu kodulehel ja e-koolikotis.


Kutsume kogemusi jagama kõiki kunstiõpetajaid.
OSALE ISE JA KUTSU KOLLEEGE!

 

Julget mõttelendu ja pealehakkamist soovides,
Eesti Kunstikoolide Liidu nimel, konkursi korraldustoimkond:
Kaili-Angela Konno, Kose Huvikool
Avely Jaave, Kohila Kunstide Kool
Keiu Kuresaar, Kohila Mõisakool
Anne Aaspõllu, Märjamaa Muusika- ja Kunstikool

Ryoji Ikeda The critical paths
2025 ERM
Foto Anne Aaspõllu

101 modelli

Riigikogu hoones on avatud näitus „101 modelli“, kus Eesti kunstikoolide noored on loonud üle 800 portree rahvasaadikutest!    Näitus on avatud kuni 27. veebruarini. Näitus

Näitusele!

Meil on sulle näitusesoovitusi! 101 välja valitud portreed saab Riigikogu hoonesse vaatama minna esmaspäevast neljapäevani kell 10-16, kaasas peab olema isikut tõendav dokument. Kõiki konkursile

Algas “Rõõmustajad pimedas” konkursi rahvahääletus!

Eesti Kunstikoolide Liidu Facebooki lehel algas valgusinstallatsioonide kujundamise konkursi “Rõõmustajad pimedas” 2024 konkursitööde rahvahääletus!   Oma lemmikule hääle andmiseks märgi enda lemmiktöö alla “süda” või “pöial”.

EKKL uus juhatus

Eesti Kunstikoolide Liidu üldkoosolekul valiti uus juhatus koosseisus Margit Mikk (Kose Huvikool), Kristel Kallau (Pärnu Kunstide Kool), Keret Altpere (Tartu Lastekunstikool), Anne Aaspõllu (Märjamaa Muusika-

EKKL 2024 meediakajastused

Meil on suur rõõm, et 2024 aastal on Eesti kunstikoolide liidu tegemisi laialdaselt kajastatud ka meedias. Aitäh kõigile väljaannetele, kes on meie tegemisi märganud. Ja