Tallinna Ülikooli “Soolise palgalõhe vähendamise” projekt koostöös Eesti Kunstikoolide Liidu ja Pärnu Kunstide Kooliga korraldasid õpilastele meemikonkursi “KUNST + TÖÖ = MEEM”.
Meemikonkursi fookuseks oli töö, sellega seotud arusaamad ja probleemid: palk, väärtus, raske töö, lihtne töö, kallis või odav töö, meeste töö, naiste töö, lapsed ja töö, prestiižne töö, töö, mida keegi teha ei taha, tööpuudus, suur töökoormus jne.
Kunst tõstatab ühiskonnas sageli teravaid ja valusaid probleeme. Õpilaste ülesandeks oli kunstiteosed meeme luues ühendada töö teemaliste vanasõnade, rahvatarkuste või tähelepanekutega.
Konkurss oli suunatud kahele erinevale kooliastmele, 5. – 9. klassile ning gümnasistidele. Kokku laekus konkursile 285 tööd 23 üldharidus- ja huvikoolist.
Eesti Kunstikoolide Liidu infojuhi Rita Proosi sõnul oli väga humoorikaid ja teravaid meeme kui ka ühiskonnakriitilisi ning isegi kurva alatooniga töid. “Sellised konkursid annavad täiskasvanutele suurepärase võimaluse vaadata elu läbi noore inimese silmade – kuidas nemad seda maailma ning selle probleeme tajuvad”, lisas Proos. “Konkurss oli meie hinnangul väga edukas, tööd põnevad ning osavõtjaid tõesti erinevatest Eestimaa koolidest.
Žüriisse kuulusid esindajad Eesti Kunstikoolide Liidust, Pärnu Kunstide Koolist, TLÜ “Soolise palgalõhe vähendamise” projekti esindajad ning kunstnikud Fideelia-Signe Roots ja Piret Räni.
Tallinna Ülikooli projekti “Soolise palgalõhe vähendamine” kommunikatsioonijuht Barbi Pilvre rõõmustas rohke osavõtu üle meemikonkursist ning rõhutas, et töö ja soolise ebavõrdsuse probleemist oli hästi aru saadud ning seda osati ka meemides käsitleda. “Lisaks meid huvitavale ebavõrdsuse teemale oli palju vaimukaid meeme, mis mõtestasid tööga seotud teemasid erinevatest vaatenurkadest nagu rahvus ja töö, kool kui töö, vaba aeg ja töö.”
Žürii hinnangul oli paremiku väljavalimine keeruline, sest õpilaste tööd olid ühtlaselt kõrge tasemega. Teravmeelselt ja vaimukalt oldi omavahel seotud kunstiteosed ja tekst.
Sellest tulenevalt ei antud välja kohti, vaid mõlemast vanusekategooriast viis žürii lemmikut saavad eripreemia:
5. – 9. klass:
Rebekka Paas – KUMU 13+ kunstistuudio, juhendaja on Triinu Jürves
Anna Linda Teras – KUMU 13+ kunstistuudio, juhendaja on Triinu Jürves
Mia Davis – KUMU 13+ kunstistuudio, Triinu Jürves
Uku Pärnpuu – Iisaku Kunstide Kool, juhendaja on Kaja Tina
Hanna Suik – Melliste kool, juhendaja on Gärry Keerdo
10. – 12. klass:
Kaupo Tiirik – Türi Ühisgümnaasium, juhendaja on Aave Päeva
Anni Roos – KUMU 13+ kunstistuudio, juhendaja on Triinu Jürves
Aksinja D – Jõhvi Gümnaasium, juhendaja on Tairi Karafin
D.D – Jõhvi Gümnaasium, juhendaja on Tairi Karafin
Katarina Nogteva – Pärnu Kunstide Kool, juhendaja on Silvia Nõukas
Näitusele esitatud kõiki töid saab vaadata virtuaalsel näitusel TLÜ projekti “Soolise palgalõhe vähendamine” koduleheküljel ja Eesti Kunstikoolide Liidu kodulehelt ja SIIT. Taustateavet konkursi kohta leiab ka Eesti Kunstikoolide Liidu kodulehelt.
OSALE VALGUSINSTALLATSIOONIDE KONKURSIL “RÕÕMUSTAJAD PIMEDAS”
Eesti Kunstikoolide Liit kutsub üldharidus- ja huvikoole ning noortekeskusi võtma osa neljandast valgusinstallatsioonide konkursist “Rõõmustajad pimedas”. Selle aasta konkursi alateema on “Värvid valguses”. Ehita isikupärane valgusinstallatsioon,